קרן השתלמות

מהם התחומים המרכזיים בהם ניתן לבצע השקעות אלרנטיביות ומהן הסוגים הנפוצים של השקעות בתחומים אלו?

מאמר זה בוחן את התחומים העיקריים שבהם ניתן לבצע השקעות אלטרנטיביות ואת סוגי ההשקעות הנפוצים בתחומים אלו. גיוון תיק ההשקעות עם השקעות אלטרנטיביות יכול להניב תשואה גדולה יותר ולהפחית סיכון.

מבוא: המשיכה הגוברת של השקעות אלטרנטיביות

בשנים האחרונות, השקעות אלטרנטיביות זוכות לפופולריות הולכת וגוברת כאשר משקיעים מבקשים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם ולייצר תשואות מעבר למניות ואגרות חוב מסורתיות. השקעות אלטרנטיביות מקיפות מגוון רחב של סוגי נכסים, כולל נכסים ריאליים כמו נדל"ן וסחורות, הון פרטי והון סיכון וקרנות גידור. אסטרטגיות השקעה אלו מציעות הזדמנויות ייחודיות למשקיעים לגשת לשווקים ולנכסים שאולי לא יהיו זמינים באמצעות כלי השקעה מסורתיים. בנוסף, השקעות אלטרנטיביות יכולות לספק יתרונות פיזור על ידי הפחתת הסיכון הכולל של תיק באמצעות מתאם נמוך עם נכסים מסורתיים.

אחת הסיבות למשיכה הגוברת של השקעות אלטרנטיביות היא הפוטנציאל לתשואות גבוהות יותר בהשוואה להשקעות מסורתיות. השקעות פרייבט אקוויטי והון סיכון, למשל, הציעו היסטורית תשואות גבוהות יותר ממניות ואג"ח הנסחרות בבורסה, אם כי הן מגיעות גם עם סיכון גבוה יותר. נכסים ריאליים כמו נדל"ן וסחורות יכולים גם להציע תשואות אטרקטיביות ולספק גידור מפני אינפלציה על ידי מתן נכס מוחשי עם ערך פנימי.

גורם נוסף התורם למשיכה של השקעות אלטרנטיביות הוא הפוטנציאל להגנת צדדיות במהלך ירידה בשווקים. נכסים ריאליים כמו נדל"ן ותשתיות נוטים להיות פחות תנודתיים ממניות ואג"ח ויכולים לספק מקור הכנסה יציב במהלך מיתון כלכלי. קרנות גידור, שמשתמשות במגוון אסטרטגיות ליצירת תשואות, יכולות גם לספק הגנה כלפי מטה על ידי רווחים מחוסר יעילות בשוק וניצול תנועות שוק לטווח קצר.

המחשה של אפשרויות השקעה אלטרנטיביות שונות, כגון נדל"ן, אמנות ופרייבט אקוויטי
המחשה של אפשרויות השקעה אלטרנטיביות שונות, כגון נדל"ן, אמנות ופרייבט אקוויטי

נכסים ריאליים: האם השקעות מוחשיות יכולות לספק יציבות?

נכסים ריאליים כמו נדל"ן, תשתיות וסחורות הם אזור פופולרי להשקעות אלטרנטיביות, המציעים מקור מוחשי ולעיתים יציב לתשואה. קרנות השקעות נדל"ן (REITs), למשל, מאפשרות למשקיעים לקבל חשיפה לנדל"ן ללא הטרחה של בעלות ותחזוקת נכסים ישירות. זה יכול לספק יציבות באמצעות זרמי הכנסה אמינים מגביית שכר דירה וגידול הון פוטנציאלי לאורך זמן.

השקעות בתשתיות, כמו כבישי אגרה ושדות תעופה, יכולות להציע גם תשואה יציבה באמצעות חוזים ארוכי טווח ותזרימי מזומנים קבועים. להשקעות אלו יש לרוב חסמי כניסה גבוהים, מה שמספק יתרון תחרותי למשקיעים שיכולים לגשת לשווקים הללו. בנוסף, השקעות בסחורות כמו זהב ונפט יכולות לספק הגנה מפני אינפלציה ותנודתיות בשווקים, שכן נכסים אלה נוטים לשמור על ערכם גם במהלך מיתון כלכלי.

חיסרון פוטנציאלי אחד של נכסים אמיתיים הוא שהם יכולים להיות לא נזילים, כלומר לא ניתן לקנות אותם או למכור אותם בקלות בבורסה ציבורית. זה יכול להקשות על המשקיעים לצאת במהירות מהפוזיציות שלהם במידת הצורך, ועלול לדרוש אופק השקעה לטווח ארוך יותר.

פרייבט אקוויטי והון סיכון: פתיחת פוטנציאל בחברות מתפתחות

הון פרטי והון סיכון הם תחום נוסף להשקעות אלטרנטיביות, המציעים למשקיעים את ההזדמנות להשקיע בחברות מתפתחות ולממש תשואות גדולות. הון סיכון כולל בדרך כלל השקעה בחברות מבוססות שאינן נסחרות בבורסה, בעוד שהון סיכון כרוך בהשקעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים עם פוטנציאל צמיחה גבוה.

יתרון אחד של השקעות פרטיות והון סיכון הוא הפוטנציאל לתשואות משמעותיות. השקעות אלו כרוכות לרוב בנטילת תפקיד פעיל בניהול החברה, המאפשר למשקיעים לפתוח ערך ולהניע צמיחה. בנוסף, השקעות אלו יכולות לספק הטבות גיוון, מכיוון שלעתים קרובות הן אינן מתואמות ישירות עם שווקי המניות והרווח הקבוע המסורתיים.

עם זאת, להשקעות אלו יש גם סיכונים משמעותיים. לחברות מתפתחות יש לרוב שיעור כישלון גבוה, ומשקיעים עלולים להפסיד את כל השקעתם אם חברה לא תצליח. בנוסף, השקעות פרטיות והון סיכון נוטות להיות בלתי נזילות, כלומר לא ניתן לקנות או למכור אותן בקלות בבורסה ציבורית.

משקיעים המעוניינים בפרייבט אקוויטי והון סיכון צריכים לשקול היטב את יעדי ההשקעה שלהם ואת סובלנות הסיכון שלהם לפני שהם מתחייבים להון. כמו כן, חשוב שתהיה הבנה מעמיקה של תהליך ההשקעה והחברות בהן מושקעות. חברות השקעות פרטיות והון סיכון רבות דורשות השקעה מינימלית משמעותית, מה שהופך את ההשקעות הללו למתאימות יותר לאנשים בעלי הון גבוה ולמשקיעים מוסדיים.

תמונה של פגישת צוות סטארט-אפים, המסמלת השקעות פרטיות והון סיכון
פגישת צוות סטארט-אפים, המסמלת השקעות פרטיות והון סיכון

קרנות גידור: מרוויחים מחוסר יעילות בשוק?

קרנות גידור הן תחום פופולרי נוסף להשקעות אלטרנטיביות, הידועים ביכולתן לייצר תשואות מופרזות באמצעות אסטרטגיות ניהול אקטיביות ואסטרטגיות גידור. קרנות אלו משתמשות בדרך כלל במגוון טכניקות השקעה מתוחכמות כדי לייצר תשואות, כולל מכירה בחסר, מינוף ומסחר בנגזרים.

  • אסטרטגיות של קרנות גידור
    אחת האסטרטגיות הפופולריות של קרנות גידור היא לונג/שורט אקוויטי, הכוללת רכישת מניות שלדעת הקרן יעלו בערכן ובמקביל לשרטט מניות שלדעת הקרן ירדו בערכן. אסטרטגיות נוספות של קרנות גידור כוללות מאקרו עולמי, הכולל השקעה במגוון סוגי נכסים המבוססים על מגמות מאקרו-כלכליות, ומונעת אירועים, הכוללת השקעה בחברות שעוברות אירועים ארגוניים משמעותיים כמו מיזוגים או פשיטות רגל.
  • סיכונים ותגמולים
    קרנות גידור מציעות פוטנציאל לתשואות משמעותיות, אך מגיעות גם עם סיכונים משמעותיים. השקעות אלו זמינות בדרך כלל רק למשקיעים מוסמכים ודורשות השקעה מינימלית משמעותית, מה שהופך אותן למתאימות יותר לאנשים בעלי ערך גבוה ולמשקיעים מוסדיים. בנוסף, קרנות גידור אינן מוסדרות באותו אופן כמו מוצרי השקעה מסורתיים, ולכן עשויות להיות כפופות פחות פיקוח ושקיפות.
  • השפעה על יעילות השוק
    מבקרי קרנות גידור טוענים שאסטרטגיות הניהול האקטיביות שלהן יכולות למעשה לפגוע ביעילות השוק על ידי יצירת עיוותי שוק והפחתת הנזילות. עם זאת, תומכי קרנות גידור טוענים שהאסטרטגיות שלהם יכולות למעשה לשפר את יעילות השוק על ידי זיהוי וניצול חוסר יעילות בשוק.

לסיכום, השקעות אלטרנטיביות מציעות מגוון אפשרויות למשקיעים המבקשים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם ובפוטנציה להשיג תשואות גבוהות יותר. הבנת התחומים העיקריים וסוגי ההשקעות הנפוצים חיונית לקבלת החלטות מושכלות.

Scroll to Top